ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΗΝ ΛΕΗΛΑΣΙΑ - ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Τετάρτη 30 Απριλίου 2008

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΙΑ...... ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ

Πριν το 1886 η Πρωτομαγιά ήταν η μέρα των λουλουδιών, Όλα άρχισαν πριν από έναν αιώνα όταν η Αμερικανική Ομοσπονδία Εργαζομένων ενέκρινε ένα ιστορικό ψήφισμα που διακήρυξε ότι «οκτώ ώρες θα αποτελούν τη νόμιμη εργασία μιας ημέρας από την 1η Μαΐου 1886 και μετά». Τους μήνες πριν από αυτή την ημερομηνία χιλιάδες εργάτες συμμετείχαν στον αγώνα για μικρότερο ωράριο. Ειδικευμένοι και ανειδίκευτοι, μαύροι και άσπροι, άνδρες και γυναίκες, ντόπιοι και μετανάστες όλοι ενώθηκαν. Στο Σικάγο μόνο, 400.000 συμμετείχαν στην απεργία, η απόφαση είχε παρθεί δυο χρόνια πριν στο συνέδριο της
Αμερικανικής Ομοσπονδίας Εργασίας. Το σύνθημα ήταν: «Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο». Ο δρόμος στο σικαγο με τον κοσμο να διαδηλωνει ειρινικα είχε αποκτήσει ατμόσφαιρα γιορτής. Όμως η εξουσια είχε αντίθετη γνώμη και σε συνεργασία με αστυνομία, εθνοφρουρά και με οπλισμένους μπράβους , Ενώ το συγκεντρωμένο πλήθος στην πλατεία Χεϊμάρκετ παρακολουθούσε τις ομιλίες, ο επικεφαλής της αστυνομικής δύναμης διατάσσει να διαλυθεί η συγκέντρωση. Μια βόμβα σκάει μέσα στην διαδήλωση. Το αίμα αρχίζει να
βάφει το χώρο της συγκέντρωσης. Η αστυνομία και οι ρουφιανοι χτυπάνε στο
ψαχνό προς όλες τις κατευθύνσεις...
Οκτώ άνθρωποι συνελήφθησαν ως οργανωτές της συγκέντρωσης και υπεύθυνοι για το θάνατο αστυνομικού. Ήταν οι αναρχικοί Αύγουστος Σπίες, Αλβέρτος Πάρσονς, Αδόλφος Φίσερ, Γεώργιος Ένγελ, Λουδοβίκος Λινγκ, Μιχαήλ Δουάμπ, Σαμουήλ Φήλντεν και Όσκαρ Νήμπ, δικάστηκαν σε μία στημένη δίκη… Από τους πέντε που επρόκειτο να εκτελεσθούν, εκτελέστηκαν οι τέσσερις. Ο Λινγκ "τους την έφερε", όπως έγραφε και στο σημείωμα που άφησε: άναψε ένα μπαστούνι δυναμίτη σαν τσιγάρο κι αυτοκτόνησε στο κελί του
Η εργατική Πρωτομαγιά, καθιερώθηκε ως ημέρα προβολής των εργατικών διεκδικήσεων και με βασικό αίτημα το οκτάωρο καθημερινής εργασίας με ομόφωνη απόφαση του ιδρυτικού συνεδρίου της Δεύτερης Διεθνούς στις 20 Ιούλη του 1889 στο Παρίσι…. Πολλά χρόνια αργότερα αναγνωρίστηκε κι επίσημα από τις κυβερνήσεις, ενώ ακόμη και σήμερα είναι απαγορευμένες οι εκδηλώσεις των εργατών τη μέρα αυτή σε αρκετά μέρη του κόσμου.

Πέμπτη 24 Απριλίου 2008

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ




Με οδηγό το Άγιο Φως της Ανάστασης ας πορευτούμε όλοι μαζί με Αγάπη, Αλληλεγγύη και Σεβασμό για το περιβαλλον και τον συνάνθρωπό μας, και για τα καμένα ειδικά να ανθίσει μαζι με την γη και η ελπίδα των εκει κατοίκων!!!

Κυριακή 20 Απριλίου 2008

Κυριακή των Βαΐων

ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
Την Κυριακή των Βαΐων, σε ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, όλοι οι ναοί στολίζονται με κλαδιά από βάγια, από φοίνικες δηλαδή ή από άλλα νικητήρια φυτά, όπως δάφνη, ιτιά, μυρτιά και ελιά. Μετά τη λειτουργία μοιράζονται στους πιστούς. Η εκκλησία μας καθιέρωσε ήδη από τον 9ο αιώνα το έθιμο αυτό μια και όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης «όχλος πολύς...έλαβον τα βαΐα των φοινίκων και εξήλθον εις υπάντησιν αυτώ». Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια, στα Ιεροσόλυμα, ο επίσκοπος έμπαινε στην πόλη «επί πώλου όνου», αναπαριστάνοντας το γεγονός, ενώ στα βυζαντικά γινόνταν «ο περίπατος του αυτοκράτορα», από το Παλάτι προς τη Μεγάλη Εκκλησία. Στη διαδρομή αυτή ο αυτοκράτορας μοίραζε στον κόσμο βάγια και σταυρούς και ο Πατριάρχης σταυρούς και κεριά. Με τα βάγια οι πιστοί στόλιζαν τους τοίχους των σπιτιών και το εικονοστάσι τους.
Και σήμερα ακόμα όλες οι εκκλησίες στολίζονται με δαφνόφυλλα ή βάγια. Τα παλιότερα χρόνια τους τα προμήθευαν τα νιόπαντρα ζευγάρια της χρονιάς ή και μόνο οι νιόπαντρες γυναίκες, για το καλό του γάμου τους. Πίστευαν πως η γονιμοποιός δύναμη που κρύβουν τα φυτά αυτά θα μεταφερόταν και στις ίδιες και η μια χτυπούσε την άλλη με τα βάγια. Τα "βαγιοχτυπήματα" σιγά-σιγά άρχισαν να γίνονται και από τις άλλες γυναίκες και τα παιδιά τις μιμούνταν και όπως χτυπιούνταν μεταξύ τους εύχονταν: "Και του χρόνου, να μη σε πιάν' η μυίγα".
Δυνάμεις ιαματικές και αποτρεπτικές, μαζί με τις γονιμοποιές, αποδίδονταν στα βάγια και γι αυτό έπρεπε μετά την εκκλησία όλα να τα "βατσάσουν" για το καλό. Τα δέντρα, τα περβόλια, τα κλήματα, τις στάνες, τα ζώα, τους μύλους, τις βάρκες. Από ένα κλαδάκι κρεμούσαν στα οπωροφόρα, για να καρπίζουν και στα κηπευτικά, για να μην τα πιάνει το σκουλήκι.

"Μέσα βάγια και χαρές,
όξω ψύλλοι, κόριζες !"

‘Ολα εξαφανίζονταν από τα σπίτια μόλις μπαίναν τα βάγια. Κρατούσαν την πρώτη θέση στο εικονοστάσι και μ' αυτά "κάπνιζαν" οι γυναίκες τα παιδιά για το "κακό το μάτι".
Στη Λέσβο τα παιδιά, μετά την εκκλησία, στόλιζαν ένα δεμάτι από κλαδιά δάφνης με κόκκινα ή πράσινα πανάκια από καινούργιο φουστάνι, κρεμούσαν κι ένα κουδούνι και καθώς πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι ψάλλοντας και λέγοντας εξορκισμούς για τους ψύλλους και τα ποντίκια, έδιναν και ένα κλαράκι δάφνης στη νοικοκυρά. Στο τέλος ζητούσαν και το χάρισμά τους: "Χρόνια πολλά, εν ονόματι Κυρίου, δό μ' τ' αυγό να φύγω."
Στην Ανατολική Ρωμυλία, τα κορίτσια έφτιαχναν με τα βάγια στεφάνια, τους έδεναν μια κόκκινη κλωστή και τραγουδώντας όλες μαζί πήγαιναν και τα πέταγαν στο ρέμα κι όπως έπαιρνε τα στεφάνια το νερό, όποιας πήγαινε μπροστά εκείνη θα γινόταν "συντέκνησσα". Πρώτη στο γυρισμό, πρώτη στο χορό και στο δικό της σπίτι η μάνα της θα έφτιαχνε τα φασόλια και θα τις φίλευε όλες, μαζί με ελιές.
Στη Τήνο, την Κυριακή των Βαΐων, τα παιδιά τριγύριζαν στους δρόμους κρατώντας μαζί με το στεφάνι τους την "αργινάρα", μια ξύλινη ή και σιδερένια ροκάνα που τη στριφογύριζαν με δύναμη. Μέσα σε εκκωφαντικό θόρυβο κατέληγαν στη θάλασσα, όπου πετούσαν στο στεφάνι στο νερό.
Το έθιμο της περιφοράς των κλαδιών θυμίζει την "ειρεσιώνη", το στολισμένο με καρπούς κλαδί, που στις γιορτές της άνοιξης περιέφεραν στους δρόμους τα παιδιά, στην αρχαιότητα. Τα βάγια τα έπλεκαν σε πάρα πολλά σχέδια: φεγγάρια, πλοία, γαϊδουράκια, το πιο συνηθισμένο όμως ήταν ο σταυρός. Σε μερικά μέρη τους έδιναν το σχήμα του ψαριού. Ψάρι είχαν σαν σημάδι αναγνώρισης οι πρώτοι χριστιανοί, η λέξη ΙΧΘΥΣ, εξάλλου, προέρχεται από τα αρχικά Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ.
Αν και είναι εκόμα σαρακοστή, η εκκλησία την Κυριακή των Βαϊων επιτρέπει το ψάρι. Έτσι και το τραγούδι των παιδιών λέει:

"Βάγια, Βάγια των βαγιών,
τρώνε ψάρι και κολιό,
κι ως την άλλη Κυριακή
με το κόκκινο αυγό ! "

ΠΗΓΗ:ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Τετάρτη 16 Απριλίου 2008

ΚΑΜΕΝΑ ΧΩΡΙΑ: 8 ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ «ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ» Η ΝΕΟΠΛΟΥΤΗ ΕΛΛΑΣ


Μια φωτογραφία στην ΑΥΓΗ ΠΥΡΓΟΥ λίγες μέρες μετά τις φονικές πυρκαγιές του περασμένου Αυγούστου, έδειχνε μια χαροκαμένη αγρότισσα, σε ένα από τα πυρπολημένα χωριά μας. Φορούσε μαυρόρουχα. Τα μαλλιά της ανέμιζαν στους πέντε ανέμους. Τα ματιά της βουρκωμένα, ένα δάκρυ κατρακυλούσε στα χαρακωμένα από τις δεκαετίες μαγουλά της. Σταυροκοπιοταν ευθύστερνη. Τα χέρια της ήταν ικετευτικά σηκωμένα προς τον ουρανό, ακολουθώντας το τραγικό βλέμμα της. Η φωνή της ακουγόταν σαν επιθανάτιος ρόγχος, “γιατί; Γιατί θεέ μου πήρες την οικογένεια μου; Γιατί τους έκανες κάρβουνο; Τι σου έφταιγα η έρμη και καψερή; Γιατί;” Ήταν μια φωτογραφία όσο χίλιες λέξεις. Εικόνα συνταρακτική και οι λέξεις να αποπνενουν δέος. Η υλική της ύπαρξη έδειχνε πως δεν γνώριζε ηθικά, αισθητικά η λογικά όρια. Τότε, βλέποντας τη φωτογραφία στην ΑΥΓΗ πύργου και τη λεζάντα που τη συνόδευε, σκεφτόμουνα : “ποτέ δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση της”. Από τότε πέρασαν οκτώ ολάκεροι μήνες. Εκατοντάδες φωτογραφίες ξαναδημοσιευτηκαν, χιλιάδες άρθρα γράφτηκαν, οι τηλεοράσεις εξακολουθούν να ασχολούνται καθημερινά με το “θέμα” και υπό την εποπτεία κάποιου πρώην νεοδημοκράτη υπουργού, μαζευτήκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ! Αυτές τις 230 μέρες οι θύμισες των 68 νεκρών δεν σβήστηκαν, τα καψαλιασμένα κορμιά των δέντρων παραμένουν στη θέση τους σαν φαντάσματα, το αίσθημα του πόνου ξαναγυρίζει καθημερινά. Και η πολιτεία να παρακολουθεί ως θεατής, ζητώντας τριάντα τόσα δικαιολογητικά από τον κάθε πυρόπληκτο, για να του χορηγήσει τα αυτονόητα: μια στέγη κι ένα κομμάτι ψωμί. Όμως η πίκρα για το οργανωμένο έγκλημα σιωπής και απάθειας της κυβερνητικής απραξίας συνεχίζεται, χωρίς ιδεολογικές αποχρώσεις. Ο θρήνος της γυναίκας με την μαύρη μαντίλα στο εικονοστάσι συνεχίζεται ακαταπαυστα . Τα χωριά μας έγιναν χωματερές και κάδοι απορριμμάτων της κρατικής αδιαφορίας. Αντιμετωπίζουμε μια, διαχρονικά, αυτιστική πολιτεία. Τα θύματα της φωτιάς έγιναν μηχανές χωρίς ανταλλακτικά. Το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στη ζωή, τη στέγη, οχτώ μήνες μετά, έπιασε πάτο. «ένα πιάτο άδειο στο τραπέζι» είναι η συντροφιά των πυροπαθών. Η αδικία είναι ατελείωτη και ο φόβος για το αύριο υπαρκτός. Το κόστος της τραγωδίας τεράστιο. Η μεγαλύτερη μέρα στα καμένα χωριά είναι η νύχτα της κρατικής αδιαφορίας. Λεηλατούνται οι ψυχές των πεθαμένων. Η φτώχεια πουλιέται δωρεάν και ανασφάλιστα. Τα σκάνδαλα ευημερούν και οι τσαρλατάνοι παγώνουν τις «λαμογιες» τους. Οι πυρόπληκτοι κουράστηκαν να είναι άνθρωποι, οδεύουν για τα νεκροταφεία, αφού τα σώματα καταβλήθηκαν, οι ταυτότητες εκμηδενίστηκαν. Απόλυτος κυρίαρχος στα καμένα χωριά είναι η απάθεια του κράτους και ο φρενιασμένος νεοφιλελευθερισμός. Η νοσταλγία της ανθρώπινης συμπαράστασης παραμένει όνειρο απατηλό. Ο καινόδοξος, φρικαλέος και ανεγκέφαλος κρατικός παρεμβατισμός, γίνεται αποκρουστικός. Τι κι αν βομβαρδίζεται η κυβέρνηση από φωτογραφίες, δελτία ειδήσεων, ραδιοφωνικά σχόλια, τραγικές εικόνες της τηλεόρασης, τι κι αν διατυμπανίζετε το δράμα των χιλιάδων πυρόπληκτων της Ηλείας ….κανείς πλέον δεν ακούει, όσο και να επισημαίνεται η πολιτική και ανθρώπινη χροιά του προβλήματος.
«κρίμα που εμπιστευτήκαμε την τραγωδία μας σε αυτούς…» κραυγάζει, ακόμη γονατισμένη στο εικονοστάσι της ερημιάς, η γυναίκα της φωτογραφίας. «φωτιά και τσεκούρι στα λαμόγια, τους κουμπάρους και τους νταβατζήδες της ζωής μας» , φωνάζει με λυγμούς.
Στην σκέψη μου έρχεται ο τίτλος από το σκίτσο τού φίλου και συνδημότη μου ΣΤΑΘΗ στην ελευθεροτυπία του Σαββάτου 14/4/2008: ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ Η ΝΕΟΠΛΟΥΤΗ ΕΛΛΑΣ
Το αρθρο ειναι του ποινικολογου κ. ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΟΥΤΡΑ προέδρου της οργανωσης "ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ" και δημοσιευτηκε στην εφημεριδα ΑΥΓΗ ΠΥΡΓΟΥ.

Τρίτη 15 Απριλίου 2008

Απίστευτο και όμως ιταλικό για τρίτη φορά ο Μπερλουσκόνι πρωθυπουργός τής Ιταλίας !!!


Η νίκη του Μπερλουσκόνι είναι ένα σύμβολο της αδυναμίας και της αμηχανίας στην οποία βρίσκεται η ιταλική κεντροαριστερά εδώ και χρόνια.
ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι είναι ένας δισεκατομμυριούχος, ιδιοκτήτης μέσων μαζικής ενημέρωσης, της ποδοσφαιρικής ομάδας Μίλαν και δεκάδων άλλων επιχειρήσεων , φανταστείτε δηλ στην Ελλάδα πρωθυπουργός να γινόταν ο Βαρδινογιάννης η ο Κοκκαλης, ευτυχώς ακόμη δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο. Ο ηγέτης της ιταλικής Δεξιάς, Σίλβιο Μπερλουσκόνι, του οποίου οι μικρές σωματικές διαστάσεις αποτελούν το αγαπημένο θέμα των γελοιογράφων, δήλωσε την Τρίτη ότι είναι «πολύ ψηλότερος» από τους προέδρους της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί και της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν. «Είμαι ψηλότερος από τους Πούτιν και Σαρκοζί. Είμαι το ίδιο ψηλός με τον Πρόντι, στο 1,71 μ. Δεν γνωρίζω γιατί οι γελοιογράφοι με παριστάνουν ως νάνο, τη στιγμή που οι άλλοι έχουν δικαίωμα να αναπαρίστανται με κανονικές διαστάσεις» ειρωνεύτηκε ο Μπερλουσκόνι στη διάρκεια προεκλογικής ομιλίας του στα βόρεια της χώρας.
Ο Ντάριο Φο, που γεννήθηκε το 1926 σε ένα μικρό χωριό της Βόρειας Ιταλίας, δεν είναι ωστόσο μόνο αυτό. Βραβευμένος με Νόμπελ το 1997, είναι αρχιτέκτονας, ζωγράφος, πολιτικός ακτιβιστής, καθηγητής στη Σορβόννη, ιστορικός τέχνης και φυσικά θεατρικός συγγραφέας, τα έργα του οποίου έχουν μεταφραστεί σε πάρα πολλές γλώσσες και έχουν παιχτεί σε όλον τον κόσμο. Επίσης, είναι από το 1951 σύζυγος της βουλευτίνας και ηθοποιού Φράνκα Ράμε. Ειπε για την πολιτικη κατασταση στην ιταλια ««Είναι εντελώς απελπιστική. Υπάρχει μια πολιτική τάξη που δεν ασχολείται με τα προβλήματα που έχουμε. Μιλώ για σήμερα που έχει παρέλθει η εποχή κατά την οποία τα εργατικά κινήματα, το κομμουνιστικό κόμμα, το σοσιαλιστικό, οι αναρχικοί, οι φιλελεύθεροι ήταν ισχυρά. Τότε ήταν μια λαμπρή εποχή σε επίπεδο συλλογικής έκφρασης. Τώρα, η όποια προσπάθεια επικεντρώνεται στο να αποκτήσουν εξουσία, όχι στις ανάγκες των ανθρώπων, στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ή στην επανάκτηση εκείνων των λαμπερών στιγμών του παρελθόντος. Πού και πού εμφανίζεται κάποιος που θέλει να αλλάξει τα πάντα, αλλά γενικώς το μόνο που υπάρχει είναι μια δυσπιστία προς την πολιτική. Ακόμη και στο περιθώριο της Δεξιάς, η οποία είναι απαίσια, βλέπεις τι έχει γίνει. Ο Μπερλουσκόνι ψήφισε νόμους για λογαριασμό του, ακυρώνοντας άλλους και χρησιμοποιώντας την τηλεόραση για να κάνει προπαγάνδα... Τι υποκριτής, τι ψεύτης!...».
πρόσφατα δε Στον όμιλο Μπερλουσκόνι (Ωπα της μεγαλεία!) πέρασε η πιο παλιά ροκ συχνότητα της πόλης, ο «Rock 96,9». Οι «γείτονες» διαθέτουν και στην Ιταλία «Rock FM», οπότε πιθανότατα δεν θα επιδιώξουν αλλαγή φυσιογνωμίας του ελληνικού «αδελφού» του. Ετσι τουλάχιστον διαβεβαίωσαν τους τωρινούς εργαζόμενους. Άλλωστε, με ποσοστό γύρω στο 6 % δεν υφίσταται λόγος για πειράματα.
Ο μπερλουσκονι μέσα από την ηλιθιότητα του, καθρεφτίζει την κοινωνια της γειτονικης μας χωρας….

Πέμπτη 10 Απριλίου 2008

ΑΦΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΝΑ ΚΑΕΙ....ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ!!!

Την παρέμβαση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου προκάλεσαν τα ρεπορτάζ της «ΠΡΩΤΗΣ» και της «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ» (17/3/2008) για την καταγγελία συνδικαλιστή αξιωματικού του Πυροσβεστικού Σώματος ο οποίος εφτά μήνες μετά τις καταστροφικές και φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία, αποκάλυψε ότι την ώρα που φλεγόταν η Αρχαία Ολυμπία και ο Κρόνιος Λόφος, δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου καναντέρ έσβηναν ξερόχορτα(!) δίπλα από την εθνική οδό πλησίον των εγκαταστάσεων γνωστού επιχειρηματία της περιοχής. Μάλιστα για την συγκεκριμένη πυρκαγιά είχε ενδιαφερθεί τηλεφωνικά και εισαγγελικός λειτουργός.

Την διενέργεια της προκαταρκτικής έρευνας ανέλαβε προ ημερών η Εισαγγελία Εφετών της Πάτρας με σκοπό την επισήμανση τυχόν πειθαρχικών ή ποινικών ευθυνών σε βάρος του εισαγγελικού λειτουργού, η παρέμβαση του οποίου ενδεχομένως προκάλεσε την παρέμβαση των καναντέρ για την κατάσβεση μιας ασήμαντης πυρκαγιάς την ώρα που κινδύνευε άμεσα από τις φλόγες ο αρχαιολογικός χώρος της Ολυμπίας. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έρευνας κλήθηκε και κατέθεσε προ ημερών ο πύραρχος του Πυροσβεστικού Σώματος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Νικόλαος Χανιάς που σήμερα υπηρετεί ως διοικητής της Π.Υ. στην Ζάκυνθο.Ο κ. Χανιάς επανέλαβε στην κατάθεσή του ότι την ημέρα που οι φωτιές μαίνονταν στην Ηλεία και πλησίαζαν απειλητικά τον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας και πριν οι φλόγες εισβάλουν μέσα στην πόλη και κάνουν στάχτη τον Κρόνιο Λόφο, δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου καναντέρ, έσβηναν με εντολή άνωθεν... και χωρίς να έχει δώσει ο ίδιος σχετική εντολή, τα ξερόχορτα δίπλα από την νέα εθνική οδό Πατρών - Πύργου κοντά στα Λεχαινά προκαλώντας τις δικαιολογημένες απορίες των περιοίκων αλλά και τις αντιδράσεις των πυροσβεστών. «Τα αεροσκάφη ήρθαν κι έκαναν κατάσβεση χωρίς να τα καλέσει ο διοικητής ή άλλος αξιωματικός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λεχαινών. Δεν γνωρίζω ποιος ενημέρωσε το Συντονιστικό Κέντρο του ΠΣ στην Αθήνα, διότι εκεί αποφασίζεται πού θα επιχειρήσουν τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα. Ούτε ξέρω ποιος τα έστειλε σε αυτό το ασήμαντο συμβάν την στιγμή που καίγονταν σπίτια, περιουσίες και άνθρωποι», δήλωσε στην «Πρώτη» ο κ. Χανιάς και πρόσθεσε: «Ο εισαγγελικός λειτουργός ενδιαφέρθηκε για την εξέλιξη της ασήμαντης πυρκαγιάς και μάλιστα τηλεφώνησε δύο φορές στην Π.Υ. Λεχαινών για να μάθει περισσότερα. Φυσικά δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν ο ίδιος ήταν κι εκείνος ζήτησε την συνδρομή των πυροσβεστικών αεροσκαφών. Αυτό ας το διερευνήσει η δικαιοσύνη».

Δευτέρα 7 Απριλίου 2008

ΚΑΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ ….ΚΑΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ!!!


Παιδιά που ζουν σε ένα καμένο περιβάλλον που δεν βλέπουν τίποτε να γίνεται για να αλλάξει το τοπίο, κανείς δεν κάνει τίποτε. Το κράτος για μια άλλη φορά απουσιάζει δίνοντας μάχες εκτός συνόρων, που καμιά φορά κερδίζει κιόλας. Η δημοτική αρχή το μονό που προσπάθησε να κάνει είναι να «φυτέψει» στα καμένα ακόμη μια παράνομη χωματερή. Ζήτησα από το γιο ενός φίλου μου να ζωγραφίσει σε μια λευκή κόλα, τι βλέπει από το παράθυρο του δωματίου του, και αυτός έγραψε με κεφαλαία γράμματα: ΤΙΠΟΤΑ. Έχουν περάσει εφτά μήνες περίπου από τις καταστροφικές φωτιές και το ΤΙΠΟΤΑ είναι αυτό που κυριαρχεί στα καμένα.. το καλοκαίρι τους έκαψε η φωτιά, τώρα τους καίει τις ψυχές η εγκληματική αδιαφορία της πολιτείας. Οι κατεδαφίσεις δεν έχουν ακόμη αρχίσει, αφού το κόστος της κατεδάφισης, το ΙΚΑ και ο μηχανικός κοστίζουν περίπου τα 25000 ευρώ, που για τους πιο πολλούς είναι ποσό απαγορευτικό. Η πολιτεία πρέπει να αναλάβει και αυτό το κόστος, μην ξεχνάμε ότι τα χρήματα του ταμείου αλληλεγγύης προέρχονται από δωρεές και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η κυβέρνηση δεσμεύθηκε ότι τα χρήματα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση των πυρόπληκτων περιοχών, βεβαία ηρθε η άνοιξη, κοντεύει καλοκαίρι και η ανακατασκευή δεν έχει ακόμη καν αρχίσει, τα περί γραφειοκρατίας κανείς πλέον δεν πιστεύει. Η πολιτεία κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να ερημώσει και άλλο τις πυρόπληκτες περιοχές. Και έρχεται σήμερα στην Αρχαία Ολυμπία ο υφυπουργός ανάπτυξης κ. Γεώργιος Βλάχος να δηλώσει ότι είναι ικανοποιημένος από το μέχρι σήμερα κυβερνητικό έργο στον τομεα της αποκατάστασης των πυρόπληκτων περιοχών, και έρχεται πάλι στο μυαλό μας το ΤΙΠΟΤΑ που ζωγράφισε ο μικρός Παναγιώτης, και δεν ακούστηκε ούτε μια φωνή διαμαρτυρίας από τους βουλευτές και τους άλλους επισήμους που ήταν εκεί…..μονάχα ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Ηλείας κ. Μενέλαος Παπασωτηριου ευχαρίστησε τον υφυπουργό, για ποιο πράγμα ακριβώς δηλώνουμε άγνοια…μάλλον για το περίφημο ΤΙΠΟΤΑ. Ευτυχώς όμως υπάρχουν και κάποιες φωνές που αντιστέκονται, μια από αυτές είναι του νεοσύστατου συλλόγου πυρόπληκτων Αγίας Άννας Ηλείας που δεν το βάζουν κάτω, και κάνουν ότι είναι δυνατόν για να κρατήσουν το χωριό τους ζωντανό.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
www.kamena.blogspot.gr

Το... δράμα ενός 13χρονου

Αγαπημένε μου Τζίγγερ,

Αυτή είναι η πρώτη φορά που σου γράφω κι ελπίζω η τελευταία. Και δεν σου γράφω ως μία απογοητευμένη οπαδός του Παναθηναϊκού, που γι' ακόμη μία φορά έχασε το Πρωτάθλημα. Ίσως το πιο σημαντικό Πρωτάθλημα στην ιστορία μας, αφού φέτος είναι τα γενέθλια των 100 χρόνων της ομάδας μας. Σου γράφω ως θεία, που το βράδυ της Κυριακής δεν είχε μία έστω δικαιολογία για να παρηγορήσει τον 13χρονο ανιψιό της που έκλαιγε, επειδή ΚΑΙ φέτος η ομάδα του ΔΕΝ θα πάρει Πρωτάθλημα.

Και τι δικαιολογία να βρεις, όταν ο μικρός σου λέει: «Ντρέπομαι να πάω αύριο στο σχολείο, επειδή όλα τα παιδιά θα με κοροϊδεύουν». Του είπα: «Κορόιδεψε τα κι εσύ για το μπάσκετ, που κάθε χρόνο παίρνουμε
πρωτάθλημα. Έχουμε σηκώσει και τέσσερα ευρωπαϊκά». Αν το σκεφτείς, καλά, έχω δίκιο σε αυτό και δεν είναι δικαιολογία. Είναι ο μόνος λόγος για να υπερηφανευόμαστε εμείς οι Βάζελοι. Αλλά σε ένα 13χρονο αγόρι, που αυτός και οι φίλοι του ασχολούνται μόνο με τη μπάλα, δεν είναι αρκετό.

«Ποιος ασχολείται με το μπάσκετ ρε Δήμητρα» μου λέει ο μικρός και συνέχιζε να κλαίει. Μου σπάραξε η καρδιά και θύμωσα πολύ μαζί σου. Μα πιο πολύ με θύμωσαν οι αλήθειες του μικρού. «Είμαι 13 χρονών κι έχω δει μόνο μία φορά πρωτάθλημα, ενώ ο Θάνος (σημ. ο κολλητός του που είναι Ολυμπιακός) κάθε χρόνο παίρνει πρωτάθλημα. Αύριο θα με κοροϊδεύει και τα παιδιά θα μου κάνουν φατούρο». Με λίγα λόγια, την Δευτέρα ο ανιψιός μου θα φάει ένα σωρό καρπαζιές, διότι είναι Παναθηναϊκός, όπως ο παππούς του, ο μπαμπάς του, η μαμά του και η θεία του.

Εκείνη τη στιγμή, σκέφτηκα εμένα όταν ήμουν 13 χρονών, τότε που η ομάδα μου είχε πρόεδρο τον δικό σου θείο και σε αντίθεση με τον δικό μου ανιψιό, εγώ είχα για καρπαζιές τον κάθε γαύρο και αεκτζή συμμαθητή μου. Τότε, που έπαιρνα το ένα στοίχημα μετά το άλλο και τη μία σοκολάτα μετά την άλλη. Τότε, που με τον πατέρα μου μετά από κάθε νίκη του ευρωπαίου και μεγάλου ελληνικού συλλόγου, κάναμε έπαρση της παναθηναϊκής σημαίας.

Αυτές οι αναμνήσεις μου είναι ο λόγος που ο μικρός έγινε Παναθηναϊκός κι εξακολουθεί να είναι. Γιατί, «αγαπημένε μου Τζίγγερ» τελικά δεν έχει σημασία να πάρεις ένα πρωτάθλημα κάθε τέσσερα χρόνια. Σημασία έχει να κρατήσεις τους μικρούς οπαδούς της ομάδας, οι οποίοι είναι Παναθηναϊκοί και δεν ξέρουν το λόγο. Αν συνεχίσεις έτσι, σε λίγα χρόνια κανένα παιδάκι δεν θα γίνεται Παναθηναϊκός.

Την Κυριακή το βράδυ ο μικρός κατέβασε το κασκόλ από τον τοίχο κι έδωσε στη μάνα του να πετάξει την επετειακή φανέλα, των 60 ευρώ, που την αγόρασε με χαρά από τα λεφτά που μάζεψε τα Χριστούγεννα στα κάλαντα. «Ρε συ Δήμητρα δεν μπορώ να χάνουμε συνέχεια» μου έλεγε ξανά και ξανά
κλαίγοντας. Και ξέρεις τι τον συμβούλεψα στο τέλος; «Γίνε Ολυμπιακός»!

Δήμητρα Ζάρκου (συντάκτρια του www.e-go.gr)

Δευτέρα 31 Μαρτίου 2008

ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΤΗΣ HENKELκαι RILKEN HELLAS


Την αδιαφορία της ΗΕΝΚΕL, για τα συχνά και σοβαρά εργατικά ατυχήματα που συμβαίνουν στις εγκαταστάσεις της, τις συχνές παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας ,ευρύτερες συνδικαλιστικές οργανώσεις, από αυτήν του Σωματείου Εργαζομένων στις Εταιρείες RILKEN-ΗΕΝΚΕL, εισηγούνται στο πρόεδρο του σωματείου ΣΤΑΘΗ ΤΡΑΧΑΝΑΤΖΗ ,πιο δραστικά μέτρα όπως α) διοργάνωση έξυπνων Happenings έξω από τις πόρτες μεγάλων SUPER-MARKET όπου θα καταγγέλλεται η απαράδεκτη συμπεριφορά της HENKEL και β)Αιφνιδιαστικούς αποκλεισμούς των εγκαταστάσεων της HENKEL στην Ελλάδα.
ΠΗΓΗ:ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ HENKEL-RILKEN www.unionrhs.gr

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2008

Ιερή δεν είναι η ολυμπιακή φλόγα...

Ιερή δεν είναι η ολυμπιακή φλόγα,
ιερά είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα

Κατά την τελετή αφής της ολυμπιακής φλόγας οι Αρχές της δημοκρατικής Ελλάδας ευθυγραμμίστηκαν με την ολοκληρωτική Κίνα. Κινητοποίησαν εντυπωσιακά τον αστυνομικό μηχανισμό για να εμποδίσουν κάθε διαμαρτυρία για την κατάσταση των ελευθεριών στη χώρα αυτή και τη συνεχιζόμενη αιματηρή καταπίεση στο Θιβέτ, προπηλάκισαν ξένους και Έλληνες πολίτες και ανάμεσά τους δημοσιογράφους, οδηγούν σε δίκη τον Ρομπέρ Μενάρ, Γενικό Γραμματέα της διεθνώς γνωστής οργάνωσης Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα που μάχεται αποτελεσματικά για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελευθερία της πληροφόρησης.
Ταυτόχρονα η κρατική ΝΕΤ, που είχε τη διεθνή ευθύνη για την τηλεοπτική κάλυψη της τελετής, λογόκρινε τις περισσότερες από τις σκηνές της διαμαρτυρίας και της βίαιης επέμβασης της αστυνομίας. Και επιπλέον ο κυβερνητικός εκπρόσωπος καυτηρίασε τις πράξεις ελεύθερης ειρηνικής έκφρασης ισχυριζόμενος ότι «δεν έχουν καμία σχέση με το ολυμπιακό πνεύμα».
Η αλήθεια είναι ότι σε πλήρη αντίθεση με το υποτιθέμενο ολυμπιακό πνεύμα βρίσκονται η ολοκληρωτική Κίνα που καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι ελληνικές αρχές που μετέχουν σε αυτό το φεστιβάλ υποκρισίας, καθώς και η ΕΣΗΕΑ, η οποία όχι μόνο δεν κατήγγειλε τη βία και τη λογοκρισία, αλλά ούτε καν συμπαραστάθηκε στους προπηλακιζόμενους και διωκόμενους συναδέλφους.
Καταδικάζουμε τη στάση των πρωταγωνιστών και των συνενόχων αυτής της κακής, για τη δημοσιογραφία και τη χώρα, ώρας και τους υποκριτές που τους καλύπτουν έστω και με τη σιωπή τους. Είμαστε αλληλέγγυοι με τους διωκόμενους ξένους συναδέλφους. Στη δίκη θα προσέλθουμε όλοι.
Υπογράφουν:
Γιώργος Αγγελόπουλος, Πάνος Αϊβαλής, Δημήτρης Αλεξόπουλος, Νίκος Αμανίτης, Βάλυ Βαϊμάκη, Μανώλης Βασιλάκης, Νίκος Βατόπουλος, Ροζάννα Βούρτση, Διονύσης Βυθούλκας, Θανάσης Γεωργακόπουλος, Bένα Γεωργακοπούλου, Ρούλα Γεωργακοπούλου, Δημήτρης Γκιβίσης, Διονύσης Γουσέτης, Περικλής Δημητρολόπουλος, Δημήτρης Δουλγερίδης, Ηλίας Κανέλλης, Τάκης Καμπύλης, Λίνα Καπετάνιου, Γκαζμέντ Καπλάνι, Άκης Καπράνος, Στέφανος Κασιμάτης, Ελεάνα Κολοβού, Μιχαλης Κουντούρης, Έφη Κυδωνάκη, Κώστας Κυριακόπουλος, Αλέκα Κυφιώτη, Ιωάννα Λουλούδη, Μήτσος Μανιάτης, Σερίφ Μεχμέτ, Μιχάλης Μητσός, Πάσχος Μανδραβέλης, Στρατής Μπαλάσκας, Αγγελική Μπούμπουκα, Ανδρέας Μπελιμπασάκης, Τάνια Μποζανίνου, Νάσος Μπράτσος, Κίττυ Ξενάκη, Κατερίνα Οικονομάκου, Γιώργος Παγουλάτος, Aνδρέας Παπαγεωργόπουλος, Ανδρέας Παπαδόπουλος, Τέτα Παπαδοπούλου, Μαρίλια Παπαθανασίου, Θανάσης Παπανδρόπουλος, Πέπη Ραγκούση, Φίλιππος Σαββίδης, Σπύρος Σεραφείμ, Ήρα Σινιγάλια, Κώστας Σπυρόπουλος, Νίκος Σταθούλης, Κατερίνα Σχινά, Ριχάρδος Σωμερίτης, Kατερίνα Τασσοπούλου, Iάσων Τριανταφυλλίδης, Δημήτρης Τρίμης, Δημήτρης Χαραλάμπους, Όλγα Χαραμή, Λεωνίδας Χατζηπροδρομίδης, Τάκης Ψαρίδης,Ανδρέας Αθανασόπουλος
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008

Ηταν δάσος, έγινε παρκάκι


Οποιος δεν γνώριζε την Αρχαία Ολυμπία πριν από τις πυρκαγιές του περασμένου Αυγούστου και την επισκεφθεί τώρα για πρώτη φορά, ίσως και να μην καταλάβει το μέγεθος της καταστροφής.
Επειδή απλώς δεν θα μπορεί να κάνει τη σύγκριση. Θα αντικρίσει ένα ωραίο τοπίο, αλλά δεν θα έχει την τύχη να γνωρίσει το πανέμορφο πυκνό δάσος που η πύρινη λαίλαπα, από τη μία, αλλά και η έλλειψη συντονισμού των υπευθύνων, από την άλλη, το «πλήγωσαν» ανεπανόρθωτα το καλοκαίρι που μας πέρασε.
Αυτοί, όμως, που ήξεραν την περιοχή και γνώριζαν τις φυσικές και ιστορικές ομορφιές του τόπου μιλούν για αλλαγή του τοπίου. Υποστηρίζουν ότι όσα έργα και να γίνουν, όσες νέες δενδροφυτεύσεις, όσο καλή διάθεση και να υπάρχει, η περιοχή δεν θα ξαναγίνει ποτέ όπως ήταν πριν από τις 24 Αυγούστου 2007.
«Η Ολυμπία δεν θα ξαναγίνει ποτέ όπως την ξέραμε. Ως γιατρός που είμαι, θα σας πω ότι ο εγκαυματίας δεν γίνεται ποτέ καλά. Ο καμένος θα είναι πάντα καμένος είτε γιατί θα έχει σημάδια είτε γιατί θα το θυμάται επώδυνα. Ακόμα και αν ένας πολύ καλός αισθητικός χειρουργός κάνει μια παρέμβαση, ο χρόνος θα τον κάνει να ξεχάσει, αλλά ο καμένος θα παραμένει πάντα καμένος», υποστηρίζει ο δήμαρχος της Αρχαίας Ολυμπίας, Γιώργος Αηδόνης, που σήμερα θα υποδεχτεί την κινεζική αντιπροσωπεία για να παραλάβει την ολυμπιακή φλόγα.

«Τα έργα που γίνονται στην περιοχή, η βιοποικιλότητα που βλέπετε και για την οποία όλοι μαζί συμφωνήσαμε ν' αλλάξει θα δώσουν την ιστορικότητα του τοπίου όπως ήταν επί Παυσανία, όμως δεν θα ξαναγίνει ποτέ όλη η περιοχή όπως την ξέραμε. Δεν θα ξαναγίνει η Ολυμπία που γνωρίζαμε. Δεν θα υπάρχει χαλέπιος πεύκη, δεν θα υπάρχει ο όγκος του δάσους, θα υπάρχει απλά ένα όμορφο τοπίο», τόνισε ο δήμαρχος.
Λίγα 24ωρα πριν από την τελετή της αφής της ολυμπιακής φλόγας η «Ε» βρέθηκε στην Αρχαία Ολυμπία και είδε από κοντά τα έργα ανασύστασης που έγιναν στον Κρόνιο λόφο και γενικότερα στην καμένη περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας. Οι εργασίες είχαν ολοκληρωθεί και τα συνεργεία έκαναν τις τελευταίες ετοιμασίες για τη σημερινή εκδήλωση. Το βάρος είχε ριχτεί στον Κρόνιο λόφο, που δυστυχώς όσο και καλή διάθεση να έχει κάποιος δεν θα μπορούσε να πει ότι η εικόνα που παρουσίαζε ο ιερός λόφος της Αρχαίας Ολυμπίας 7 μήνες μετά τις φωτιές του Αυγούστου ήταν ικανοποιητική.
Τα δέντρα που φυτεύτηκαν είναι πάρα πολύ μικρά -δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, λένε οι υπεύθυνοι- τόσο που πρέπει να πας πολύ κοντά για να καταλάβεις την ύπαρξή τους, και αυτό που βλέπεις από μακριά, σαν συνολική εικόνα, είναι ένας γυμνός από δασική βλάστηση λόφος, ο οποίος έχει αποκτήσει πράσινο χρώμα, που οφείλεται στη μέθοδο της υδροσποράς.

Δηλαδή, από ειδικά μηχανήματα εκτοξεύτηκε ένα πολτώδες υδατικό διάλυμα που περιέχει κυτταρίνη, χρώματος λευκού, και ξυλώδεις ίνες, χρώματος πρασινογάλαζου, σπόρους ποωδών φυτών, οργανικές κόλλες, οργανικό και ανόργανο λίπασμα. Το πράσινο αυτό χρώμα έχουν αποκτήσει και οι κορμοί κάποιων δένδρων που υπάρχουν στον λόφο ή ακόμα και τα κορμοδέματα που έχουν τοποθετηθεί για τα αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα, λόγω της εκτόξευσης του υδατικού διαλύματος από ειδικά μηχανήματα.
Παράλληλα, στα περίπου 300 στρέμματα όπου έχει πραγματοποιηθεί υδροσπορά, λόγω του επικλινούς του εδάφους, έχει τοποθετηθεί ένα ειδικό ύφασμα που ονομάζεται γεωύφασμα.
Παρά τις εξαγγελίες που είχαν γίνει ότι το φύτεμα θα ξεκινούσε το φθινόπωρο και μέχρι τον Ιανουάριο θα είχε ολοκληρωθεί, συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Οι φυτεύσεις ξεκίνησαν μόλις στις 28 Ιανουαρίου, δηλαδή 5 μήνες μετά τις φωτιές του Αυγούστου (ακόμα και η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή είχε εκδώσει ανακοίνωση μέσω της οποίας εξέφραζε την ανησυχία της σχετικά με τις καθυστερήσεις των έργων για την αποκατάσταση του ιστορικού τοπίου), αφού το έργο καθυστέρησε να ανατεθεί από το υπουργείο Πολιτισμού στο Εθνικό Ιδρυμα Αγροτικής Ερευνας (ΕΘΙΑΓΕ). Η επίσημη ανάθεση έγινε στις 13 Δεκεμβρίου.
Σ' αυτό το μικρό ομολογουμένως χρονικό διάστημα -αφού μεσολαβούσε η τελετή της αφής της ολυμπιακής φλόγας και οι χρόνοι πίεζαν ασφυκτικά- φυτεύτηκαν 38.500 δένδρα, από 24 διαφορετικά είδη, στον αρχαιολογικό χώρο που ορίζεται από τους λόφους Κρονίου, Καλόσακα, Ζούνη και τις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας.
Απόλυτα ευχαριστημένοι από τη δουλειά που έγινε εμφανίζονται οι επιστήμονες του ΕΘΙΑΓΕ και σύμφωνα με τον υπεύθυνο των φυτοκομικών έργων, Γιώργο Καρέτσο, πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά οικολογικά γεγονότα, με την πρωτοτυπία του να συνίσταται στο γεγονός ότι δεν φυτεύτηκε ένα είδος φυτών, αλλά 24 διαφορετικά είδη από τη χλωρίδα της περιοχής.

«Οταν μας ανατέθηκε το έργο από το υπουργείο Πολιτισμού δουλεύαμε μέρα-νύχτα για να προλάβουμε. Ο στόχος μας ήταν να ξαναφτιάξουμε το αρχαίο δάσος», επισημαίνει ο κ. Καρέτσος και τονίζει ότι από δω και στο εξής το πρόβλημα είναι τι θα γίνει του χρόνου.

«Εμείς θέλουμε πέντε χρόνια για να υποστηρίξουμε τα φυτά, με κλαδεύσεις και γενικότερη παρακολούθηση, δεν είναι μια δουλειά που την έκανες και την παράτησες. Στη μελέτη προβλέπεται ακόμα η φύτευση 8.000 φυτών, θα δούμε και τι αποτυχίες θα έχουμε. Ο πρόσφατος χιονιάς δημιούργησε πολλά προβλήματα. Κάποια δέντρα που είχαμε φυτέψει, όπως πικροδάφνες, ξεράθηκαν. Τα έκαψε η παγωνιά. Η χορηγία, όμως, λήγει τον Αύγουστο που μας έρχεται και κονδύλια για τη συντήρηση δεν έχουν ακόμα προβλεφθεί».

Να σημειώσουμε ότι το συνολικό κόστος του έργου της ανασύστασης της Αρχαίας Ολυμπίας καλύπτεται από χορηγία του ιδρύματος Ι. Λάτση, ύψους τριών εκατομμυρίων ευρώ
Των ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΚΗ ΝΟΔΑΡΟΥ

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2008

Προς ευήκοα ώτα

Καποδιστριακή εποχή. Αχ τι πονεμένη ιστορία. Μια μικρή λάμψη ελπίδας άναψε μέσα μας, αφότου ανακοινώθηκε και περισσότερο όταν τέθηκε σε εφαρμογή. Θεωρητικά που λέτε ωραίος ο Καποδιστρίας, αποκεντρωτικός, δίκαιος κτλ. εγώ προσωπικά τον φανταζόμουν σαν έναν αυστηρό μεν αλλά δίκαιο παππούλη. Ήρθε λοιπόν ο καιρός να ψηφίσουμε τους δημάρχους μας. Έ τότε άρχισε το γνωστό «σουργελο». Υποσχέσεις, ρουσφέτια, δωροδοκίες. Όσοι είχαν πολλούς ψήφους(πολυάριθμο σόι) βρέθηκαν ξαφνικά προνομιούχοι έναντι των άλλων, διότι προσέτρεχε σε αυτούς ο ίδιος ο υποψήφιος τάζοντας τους ότι θα τους έφερνε το ποτάμι στη στάνη τους για παράδειγμα. τι δεν έχουμε δει και ακούσει. Έτσι όπως καταλαβαίνετε οργανικές θέσεις και οφίτσια σε πολλές περιπτώσεις κατελήφθησαν από κάτι ανεκδιήγητους, που πριν το Καποδιστρία δεν φαντάζονταν τέτοια μεγαλεία ούτε στο πιο μουρλό τους όνειρο. Γνωρίζω περιπτώσεις που αρκούσαν 4 ψήφοι για να χριστεί τοπικός υποψήφιος, σύμβουλος. Εκεί να δείτε, κόρδωμα, εκεί να δείτε ύφος. Γραμματικές γνώσεις? Ένα βαρέλι τυρί στο τότε δάσκαλο, να δώσει του παιδιού το απολυτήριο.
Διαχείριση? Αυστηρά κατά το συμφέρον τους! Τώρα θα μου πείτε τι τα λες? Δεν τα ξέρουμε? Λίγο πολλοί όλοι τα βιώνουμε. Απλώς με την ευκαιρία και την ελπίδα ότι κάποιος πιο πάνω θα το διαβάσει, να εκφράσω θέλω από εδώ μια ευχή και να κάνω μια έκλυση σε ευήκοα ώτα. Να καταργηθεί ο Καποδιστρίας με την έννοια ότι τον είδαμε και τον δοκιμάσαμε. Καλός στην θεωρία του, αλλά κρινόμενος από το αποτέλεσμα, άποψη μου είναι ότι απέτυχε παταγωδώς. Πρόταση να διορίζονται οι τοπικοί άρχοντες ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ μέσω ΑΣΕΠ ας πούμε. Η κατάντια του να σύρονται οι υποψήφιοι λόγω ψηφοθηρίας και οι ψηφοφόροι να εννοούν ότι η ψήφος τους είναι προϊόν παζαρέματος, σε καμιά περίπτωση δεν προάγει την τοπική κοινωνία είτε πολιτισμικά είτε αναπτυξιακά. Είναι φοβερό να ακούει κανείς τεράστια ποσά υπερχρεωμένων δήμων από την μια και από την άλλη να μην βλέπει ούτε έργα τουλάχιστον ουσίας ,ούτε πολιτισμό να προάγετε, ούτε περίθαλψη και με μια παιδεία όπως την ξέραμε και χειροτέρα. Αναρωτιέμαι λοιπόν σε τι μας ωφέλησε ο Καποδιστρίας, να σας πω κάτι και πάντα κατά την άποψη μου, κάθε πολιτικό κοινωνικό Οικονομικό μοντέλο πρέπει να χωράει, να ταιριάζει αν θέλετε στην κουλτούρα και την τρέχουσα ηθική μιας κοινωνίας για να λειτουργήσει σωστά. Ο Καποδιστρίας στην εφαρμογή του μας πέτυχε σε μια εποχή κατακρήμνισης των ηθικών αξιών, της αρπακτής , της αρπακόλας και του ωχαδερφισμού, με αποτέλεσμα να ωφελούνται οι θρασείς και οι αρπαγές και να θεωρούνται εως και γραφικοί εκείνοι που τους έχει απομείνει ακόμα λίγη τσίπα.
Χρόνης η Χρονόπουλος Χαράλαμπος
ΚΑΡΥΑ ΗΛΕΙΑΣ

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2008

Η μελαγχολία μπαίνει από το τηλεπαράθυρο....Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΑΠΕ

ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΤΟ ΧΑΖΟΚΟΥΤΙ

Την καθολική κυριαρχία της τηλεόρασης όχι μόνο ως μέσου ενημέρωσης αλλά και ως απολύτως απαραίτητου καταναλωτικού αγαθού κατέδειξε η έρευνα του ΙΟΜ για τα ΜΜΕ στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματά της έφεραν «μελαγχολία» ακόμα και στον πρόεδρο του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Ερευνών κ. Ροδόλφο Μορώνη. «Ομολογώ ότι μελαγχόλησα διαπιστώνοντας τη διείσδυση των Μέσων στην καθημερινότητά μας», είπε χαρακτηριστικά, συγκρίνοντας τα ποσοστά (τηλεόραση 74%, ραδιόφωνο 33%, Τύπος 10%) με τα αντίστοιχα στη Γαλλίας (τηλεόραση 89,4%, ραδιόφωνο 82,5%, Τύπος 78,3%). Το δεύτερο «μελαγχολικό» συμπέρασμα αφορά στη διείσδυση της συνδρομητικής/ψηφιακής/δορυφορικής τηλεόρασης, που δεν ξεπερνά το 13%.

Η έρευνα διενεργήθηκε από την Public Issue με προφορικές συνεντεύξεις σε 2.995 άτομα άνω των 15 ετών απ’ όλη την Ελλάδα (5/5 έως 13/6/2007). Το 62% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η τηλεόραση καλύπτει τις ανάγκες για ενημέρωση και ψυχαγωγία, αναδεικνύοντας έτσι το διττό χαρακτήρα της.

Ο μέσος όρος τηλεθέασης ανά ημέρα είναι 3,3 ώρες, ενώ το χρονικό διάστημα που το κοινό στήνεται μπροστά στη μικρή οθόνη είναι κυρίως 19.00-21.00 (74%) και 21.00-24.00 (88%). Οι ειδήσεις είναι το αγαπημένο είδος παρακολουθούμενων εκπομπών (17%), με τις ελληνικές σειρές (13%), τις ξένες ταινίες (10%) και τα ντοκιμαντέρ (6%) να ακολουθούν. Τι στάση όμως κρατούν οι τηλεθεατές απέναντι στις αγαπημένες τους ειδήσεις; Εντελώς αντιφατική. «Καθαρή σχιζοφρένεια», σύμφωνα με τον κ. Μορώνη. Το 54% των συμμετεχόντων λέει ότι παρακολουθεί τις ειδήσεις καθημερινά. Το 71% παραδέχεται ότι οι αντιπαραθέσεις στα «παράθυρα» δεν το ενδιαφέρουν, αλλά μόνο το 48% επιλέγει να κάνει ζάπινγκ. Μόλις το 29% δηλώνει ότι θέλει να υπάρχουν σχολιαστές στα δελτία, ενώ οι περισσότεροι (51%) προτιμούν τη μονοπρόσωπη παρουσίαση. Ομως, στην πλειονότητά τους οι ερωτηθέντες δήλωσαν ικανοποιημένοι από τα δελτία ειδήσεων (74%), την ίδια ώρα που ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό (63%) παραδέχεται ότι συχνά τούς συμβαίνει να θεωρούν χαμένο το χρόνο που πέρασαν παρακολουθώντας ειδήσεις.

Σε ελεύθερη… ερμηνεία, λοιπόν, οι Ελληνες βλέπουν ευλαβικά τα δελτία, εξοργίζονται με τα «παράθυρα» και μετά το «καληνύχτα» του παρουσιαστή νιώθουν άδειοι. «Αυτό ενδεχομένως να οφείλεται στο ότι οι τηλεθεατές θεωρούν ότι τα κεντρικά δελτία ειδήσεων τους προσφέρουν ό,τι και η επιθεώρηση που άκμασε τη δεκαετία του ’60», σχολίασε δηκτικά ο καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Στέλιος Παπαθανασόπουλος.

«Οι Ελληνες δεν έχουν συνδρομητική κουλτούρα κι έχουν συνηθίσει τη δωρεάν τηλεόραση», είπε ο κ. Παπαθανασόπουλος σχολιάζοντας τα αποτελέσματα για τις νέες μορφές τηλεθέασης. Μόνο το 6% των ερωτηθέντων διαθέτει ψηφιακή ΕΡΤ, το 7% δορυφορική τηλεόραση και το 9% συνδρομητική.
Αντιθέτως, σε ποσοστό 70% διαθέτουν DVD, 39% βίντεο, 33% ψηφιακή βιντεοκάμερα ή φωτογραφική μηχανή και 19% κονσόλα για video games, αποδεικνύοντας ότι σε κάποιες νέες τεχνολογίες είναι πολύ πιο δεκτικοί
ΜΕΛΙΝΑ ΒΑΛΤΖΗ

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

Στην Ολυμπία για το Θιβέτ

Του ΜΑΚΗ ΝΟΔΑΡΟΥ

Ηχηρό μήνυμα κατά της Κίνας για την κυριαρχία της, για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την καταστροφική επιβάρυνση του περιβάλλοντος στο Θιβέτ έστειλαν χθες από την Αρχαία Ολυμπία σ' όλον τον κόσμο 12 Θιβετιανοί πολίτες. Λίγο μετά τις 10 χθες το πρωί η ομάδα των Θιβετιανών, δέκα γυναίκες και δύο άνδρες, που είχαν έρθει στην Αρχαία Ολυμπία από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, μπήκαν στον αρχαιολογικό χώρο. Προσπάθησαν ν' ανάψουν μια δάδα και να οργανώσουν μέσω ειδικής τελετής τη δική τους αφή της Ολυμπιακής Φλόγας, εν όψει και της Ολυμπιάδας που διοργανώνεται στην Κίνα στις 8 Αυγούστου. Η διαμαρτυρία τους για την επί δεκαετίες κινεζική κυριαρχία στο Θιβέτ εκφράστηκε τελικά με το άναμμα της δάδας έξω από τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, που βρίσκονταν στην Αρχαία Ολυμπία, παρενέβησαν αμέσως και οδήγησαν τους Θιβετιανούς έξω από το αρχαίο Στάδιο. Εκείνοι επέμεναν και προσπάθησαν να οργανώσουν την τελετή τους πλησίον του αρχαιολογικού χώρου, όπου κι εκεί όμως παρενέβη η Αστυνομία, η οποία και τους απαγόρευσε την εκδήλωση και τους απομάκρυνε. Η παρουσία των Θιβετιανών στα ξενοδοχεία της Ολυμπίας είχε θορυβήσει τις αστυνομικές Αρχές και για το λόγο αυτό υπήρξε χθες μεγάλη κινητοποίηση και αποκλεισμός του αρχαιολογικού χώρου. Ο δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας Γ. Αηδόνης καταδίκασε την ενέργεια της ομάδας των Θιβετιανών και χαρακτήρισε την πράξη τους προσβολή για την Αρχαία Ολυμπία.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 11/03/2008

ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ Ε.Ο.(υποτίθεται...)ΑΘΗΝΩΝ-ΠΑΤΡΩΝ

«Καλούμε τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια για να χρησιμοποιεί αυτό το δρόμο! Οι ξένοι δεν πληρώνουν, βάσει νομοθεσίας της Ε.Ε., καθώς ο δρόμος αυτός δεν πληροί καμία προδιαγραφή για εθνικό οδικό δίκτυο». Αυτή ήταν η εμπρηστική, αλλά και πολύ λογική, συνάμα, δήλωση του νομάρχη Αχαΐας Δημήτρη Κατσικόπουλου, μετά τη συμβολική κατάληψη που πραγματοποιήθηκε στα διόδιατου Ρίου. Μερικές μέρες νωρίτερα, φορείς του νομού είχαν επισκεφθεί τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ για να του εκθέσουν το πρόβλημα της τριτοκοσμικής «Νέας Εθνικής Κορίνθου - Πατρών» (αλήθεια, ο χαρακτηρισμός «νέα» είναι διαχρονικός;). Μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος δήλωσε ότι «ο υπουργός ήταν μη ενημερωμένος για την τραγική κατάσταση της εθνικής οδού Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου». Ωστόσο, «ο κ. Σουφλιάς εξεμάνη όταν του είπα ότι έχει έλλειμμαπληροφόρησης για την κατάσταση του δρόμου».Για να βοηθήσουμε τον υπουργό να κατανοήσει προς τι όλη αυτή η φασαρία, αναζητήσαμε την επίμαχη ευρωπαϊκή οδηγία βάσει της οποίας θεμελιώνεται η άρνηση πληρωμής διοδίων στον συγκεκριμένο δρόμο: πρόκειται για την 1999/62/EC, «περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής», η οποία θέτει το νομικό πλαίσιο για τα τέλη χρήσης εθνικών δρόμων από εμπορικά οχήματα. Στους γενικούς όρους της οδηγίας προβλέπονται επίσης «οι συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούνταιαπό τις χώρες - μέλη, εφόσον επιθυμούν να θεσπίσουν διόδια σε μία οδό».Ο ορισμός της έννοιας του δρόμου για τη διέλευση του οποίου παρέχεται στα κράτη η δυνατότητα να επιβάλουν την πληρωμή διοδίων είναι σαφής: «Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων,καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων». Ως αυτοκινητόδρομος ορίζεται «κάθε οδός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα, που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ' εξαίρεση, με άλλα μέσα». Επίσης, «δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς» (αυτό που ονομάζουμε «κλειστός αυτοκινητόδρομος»).Υπενθυμίζουμε ότι από τα 141 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Κόρινθο από την Πάτρα, τα περισσότερα διανύονται με μία λωρίδα κυκλοφορίας (και... μισή βοηθητική), χωρίς την ύπαρξη νησίδας και χωρίς φωτισμό το βράδυ!Σύμφωνα με τον νομάρχη Αχαΐας, οι υπάλληλοι των διοδίων είναι ενήμεροι για το πρόβλημα και δεν φέρνουν καμία αντίρρηση στους υποψιασμένους οδηγούς που επικαλούνται την ευρωπαϊκή διάταξη για να μην πληρώσουν, σηκώνοντας αδιαμαρτύρητα τις μπάρες για να περάσουν. Πηγές από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζουν ότι τους αρμόδιους τους έχουν ζώσει τα φίδια εξαιτίας τηςολοένα και μεγαλύτερης αμφισβήτησης που εκδηλώνεται ως προς τη νομιμότητα της είσπραξης του τέλους διοδίων.Βοηθήστε κι εσείς να πολλαπλασιαστεί η αμφισβήτηση, αρνηθείτε να πληρώσετε διόδια στην Κορίνθου - Πατρών και διαδώστε την ύπαρξη αυτού του δικαιώματος!

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2008

Η ΧΩΜΑΤΕΡΗ.....Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ!!!!!


Σύμφωνα με πληροφορίες πρόσφατα σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Ωλένης Ηλείας έφεραν ξανά στην επιφάνεια το θέμα των σκουπιδιών , και την δημιουργία χωματερής λίγο έξω από το χωριό Πεύκη και μέσα στο καμένο δάσος, αυτή την φορά όμως η απόφαση δεν ήταν ομόφωνη όπως την προηγουμένη συνεδρίαση τους τον Νοέμβριο. Μειοψήφησε η αντιπολίτευση, δεν ξέρουμε αν τελικώς η αντιπολίτευση ξαφνικά απέκτησε ευαισθησία για το περιβάλλον η το κάνει επειδή η τωρινή δημοτική αρχή ανακάλυψε έργα «φαντάσματα» της προηγουμένης δημοτικής αρχής που τώρα είναι αντιπολίτευση.
Έπρεπε από την αρχή η αντιπολίτευση να μην δεχτεί την δημιουργία της χωματερής….σημασία έχει πάντως πως η χωματερή μάλλον δεν θα δημιουργηθεί και αυτό είναι αποτέλεσμα των κοινοτοποιήσεων των συλλόγων ΓΟΥΜΕΡΟΥ και ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ όπως και των άπλων κατοίκων των εκει χωριών. Διότι οι πρόεδροι των τοπικών συμβουλίων συμφώνησαν , το ίδιο και οι δημοτικοί σύμβουλοι της περιοχής που το έκαναν λέει από κομματική πειθαρχία….μάλιστα εκεί καταντήσαμε να βάζουμε πάνω από την ίδια μας την ζωή τα κόμματα ξεχνώντας οτι η οικολογική καταστροφή που θα προκληθεί από τη μόλυνση στο έδαφος και στον υδροφόρο ορίζοντα από τα στραγγίδια θα είναι πολύ μεγάλη ακόμη και για την ίδια την ζωή όσων ζουν εκεί! Βέβαια η λύση δεν είναι τα σκουπίδια να παραμείνουν στο Μουζάκι Ηλείας και καλά έκαναν οι κάτοικοι και ξεσηκώθηκαν(αν και κάπως καθυστερημένα) είναι καιρός να απαιτήσουμε εδώ και τώρα όλοι μαζί την δημιουργία των ΧΥΤΑ.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
www.kamena.blogspot.com

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2008

ΜΠΟΥΛΕΣ ΣΤΟ ΑΝΤΡΩΝΗ ΗΛΕΙΑΣ

Ο εορτασμός της Αποκριάς (ή αλλιώς Μπούλες) στο Αντρώνι είναι μέρος της παράδοσής μας, που μεταφέρθηκε από γενιά σε γενιά. Γνωρίζουμε ότι το έθιμο αυτό έχει τις ρίζες του πολύ πίσω από την επανάσταση. Ιδιαίτερα όμως από τον περασμένο αιώνα έως και το 1960 αποτελούσε την κυριότερη πατροπαράδοτη γιορτή της περιοχή μας. Σε αυτό το γεγονός δε συνέβαλε μόνο η πληθυσμιακή και οικονομική ανάπτυξη του χωριού αλλά και η δημοτική ορχήστρα μας με φημισμένα ονόματα γνωστά σε όλη την Πελοπόννησο.
Παρά την υποβάθμιση που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια, οι Μπούλες παραμένουν ζωντανές στην πάροδο του χρόνου, συνδεδεμένες άλλοτε με περισσότερη και άλλοτε με λιγότερη συμμετοχή (όταν φυσικά δεν διακόπτονται από κάτι απρόοπτο, όπως το πένθος). Τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια αναβίωσης του εθίμου με τη συμμετοχή των κατοίκων να αυξάνεται.
Έτσι και φέτος με πρωτοβουλία της ιστοσελίδας μας(WWW.ANTRONI.GR) και του τοπικού συλλόγου και με τη σύμφωνη γνώμη της δημοτικής αρχής καθώς και με τη δική σας συμπαράσταση, συμφωνήσαμε να γιορτάσουμε τις Αποκριές με την απαραίτητη φυσικά φιλοξενία των κατοίκων μας.
Η γιορτή θα λάβει χώρα στην πλατεία του χωριού το μεσημέρι της Κυριακής 9 του Μάρτη, με πολλές εκπλήξεις. Ντυμένοι ως Μπούλες ή και απλοί θεατές σας περιμένουμε… Η πρόσκληση ισχύει και για τους «αιώνιους νέους» ανεξαρτήτου ηλικίας, που αντέχουν στις τσιγαρίδες, στο τσίπουρο και στο κρασί των Κενταύρων…