ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΗΝ ΛΕΗΛΑΣΙΑ - ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Του Έλληνα ο τράχηλος μπάρα δεν υποφέρει

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των πολιτών που αντιδρούν στην πληρωμή διοδίων. Εκατοντάδες πολίτες άνοιξαν πάλι την περασμένη Κυριακή τις μπάρες σε πολλούς σταθμούς διοδίων, αν και το σωστό θα ήταν να τις βγάλουν και να τις πάρουν μαζί τους - οι υπεύθυνοι θα τις αντικαταστήσουν μια, δυο, τρεις φορές, μετά θα βαρεθούν και θα περνάμε όλοι αέρα.

Το σύνθημα των οδηγών που κυριαρχεί στους σταθμούς των διοδίων είναι «Οι εθνικοί δρόμοι είναι δημόσια περιουσία - Σπρώξτε την μπάρα. Μην πληρώνεις κι εσύ!». Βέβαια, και οι ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες είναι δημόσια περιουσία αλλά έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, οι οποίοι επιδίδονται με μεγάλη επιτυχία στη φοροδιαφυγή και στην εισφοροκλοπή, έχουν παθητικό στους ισολογισμούς τους και διαπλέκονται άψογα με την κρατική εξουσία, με αποτέλεσμα να είναι δισεκατομμυριούχοι. Το περίεργο είναι πως αν και οι περισσότεροι πολίτες έχουν τηλεόραση μέσα στο σαλόνι τους, προτιμούν να κάνουν αντίσταση στα διόδια που είναι στου διαόλου τη μάνα, παρά να μπουκάρουν ομαδικά στο στούντιο του Mega και να απαιτήσουν να πάρουν μερίδιο από τα έσοδα, να κάνουν πλιάτσικο στις κάμερες και στα μικρόφωνα ή να πετάξουν έξω την Τρέμη και τον Πρετεντέρη και να κάνουν εκπομπή μόνοι τους. Ίσως, αυτό οφείλεται στο ότι οι Έλληνες δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα πως τα χρήματα των καναλαρχών που νέμονται τις δημόσιες συχνότητες έχουν βγει από τις δικές τους τσέπες και πως οι τεράστιες περιουσίες τους έχουν φτιαχτεί με τον δικό τους ιδρώτα.



Ο λόγος που τα διόδια εξαγριώνουν τους πολίτες είναι πως πρέπει να πληρώσουν το αντίτιμο επί τόπου. Αν η κυβέρνηση είχε φροντίσει το ποσό για τα διόδια να μην πληρώνεται στις εθνικές οδούς, αλλά να είναι μέσα στο λογαριασμό της ΔΕΗ ή του ΟΤΕ, το πιο πιθανό είναι πως κανείς δεν θα είχε αντίρρηση. Το γεγονός πως κάποιοι δεν έχουν αυτοκίνητο δεν σημαίνει απολύτως τίποτα.  Άλλωστε, ακόμα και αυτοί που δεν έχουν τηλεόραση πληρώνουν αδιαμαρτύρητα τόσα χρόνια για τους τηλεοπτικούς σταθμούς - είτε επίσημα για την ΕΡΤ, είτε ανεπίσημα για τα ιδιωτικά κανάλια. Είναι ολοφάνερο πως μεγάλο λάθος της κυβέρνησης είναι ότι δεν έβαλε όλα αυτά τα δισεκατομμύρια που καλούμαστε να πληρώσουμε για το δημόσιο χρέος μέσα στους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ που έρχονται στα σπίτια μας. Αν το είχε κάνει, οι περισσότεροι Έλληνες δεν θα είχαν πάρει χαμπάρι πως η χώρα έχει χρεοκοπήσει -  θα νόμιζαν πως στάζει κάποια βρύση.

Φυσικά, τα ΜΜΕ είναι αντίθετα στην πρωτοβουλία των πολιτών να μην πληρώνουν διόδια και αυτό οφείλεται αφενός στο ότι τα τρομάζει η οποιαδήποτε λαϊκή αντίδραση, επειδή αντιλαμβάνονται πως μπορεί να στραφεί κάποια στιγμή και εναντίον τους, και αφετέρου στο ότι οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ έχουν πολύ καλές προσωπικές και οικονομικές σχέσεις με τους ιδιοκτήτες των εταιρειών που έχουν αναλάβει τα έργα στις εθνικές οδούς - όταν, βέβαια, ο εκδότης και ο κατασκευαστής δεν είναι το ίδιο πρόσωπο.

Μέχρι τώρα, η κυβέρνηση δεν αντιδρά δυναμικά στις κινητοποιήσεις κατά της πληρωμής διοδίων, επειδή την βολεύει να κάνουν αντίσταση οι πολίτες στα διόδια των Μαλγάρων και της Λεπτοκαρυάς - και να ξεχαρμανιάζουν στις εθνικές οδούς- παρά να κόβουν βόλτες με άγριες διαθέσεις στο Σύνταγμα. Άσε που δεν είναι φρόνιμο να στείλει τις αστυνομικές δυνάμεις στα διόδια, γιατί μπορεί να βρουν ευκαιρία οι Αθηναίοι και να κάνουν επανάσταση. Επίσης, είναι χρήσιμο για την κυβέρνηση να μην πληρώνουν οι πολίτες διόδια, γιατί  -μόλις ανακοινωθεί και επίσημα η πτώχευση- θα μπορεί να υποστηρίζει πως η χώρα καταστράφηκε οικονομικά επειδή οι πολίτες δεν πλήρωναν διόδια. Θα βγει ο Θόδωρος Πάγκαλος και θα πει: «Εμείς τα κάναμε όλα τέλεια - για την πτώχευση ευθύνονται τα ζώα που δεν πλήρωναν διόδια. Αν αυτά τα γουρούνια πλήρωναν διόδια, τώρα θα ήμασταν Ελβετία».

Ένας από τους πιο κύριους λόγους που οι πολίτες έχουν αγανακτήσει και αρνούνται να πληρώσουν διόδια είναι πως δεν βλέπουν πρόοδο στην κατασκευή των δρόμων - υποτίθεται πως πληρώνουν διόδια για να χρηματοδοτηθούν οι δρόμοι, και οι δρόμοι έχουν τα μαύρα τους τα χάλια.

Βέβαια, και για να μπούμε στην Ακρόπολη πληρώνουμε εισιτήριο, αλλά δεν μας ενοχλεί ότι βλέπουμε τόσα και τόσα χρόνια τις ίδιες ετοιμόρροπες παλιατζούρες. Από την άλλη, είναι σωστό να μην πληρώνεις διόδια γιατί είναι τόσο άθλιοι οι δρόμοι που μπορεί κάνα χιλιόμετρο μετά τα διόδια να έχεις μετωπική σύγκρουση με καμιά νταλίκα και να τα τινάξεις- οπότε, καλύτερα να φυλάς σε έναν κουμπαρά τα χρήματα που θα πλήρωνες στα διόδια, ώστε να μην επιβαρύνεις σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς την οικογένειά σου και με τα έξοδα της κηδείας. Θα έχουν που θα έχουν τον πόνο τους οι άνθρωποι που σε έχασαν - μην αναγκαστούν να πάρουν και δάνειο για να πληρώσουν τον νεκροθάφτη.

Σαφώς, είναι απόλυτα δικαιολογημένη η αγανάκτηση των πολιτών που δεν πληρώνουν διόδια επικαλούμενοι τους απαράδεκτους δρόμους, αλλά το ίδιο συμβαίνει με την Παιδεία, την Υγεία και τη Δικαιοσύνη - πληρώνουμε ένα σκασμό φόρους και στην ουσία δεν έχουμε τίποτα από όλα αυτά. Υπάρχουν διόδια και έξω από τα σχολεία και τα νοσοκομεία - απλώς, δεν φαίνονται.

Ο Έλληνας μπορεί να ανεχτεί τα πάντα σαν ραγιάς, αλλά έχει ένα θέμα με τις μπάρες και τα εμπόδια. Μόλις δει την μπάρα, το παίρνει εντελώς προσωπικά - σκέφτεται πως αυτή η μπάρα βρίσκεται εκεί μόνο και μόνο για να κόψει τον δικό του δρόμο προς τη δόξα. Δεν είναι τυχαίο που -αν και συζητιέται επί σειρά ετών- καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να υλοποιήσει το σχέδιο για την τοποθέτηση διοδίων στο κέντρο της Αθήνας.

Αν μπουν διόδια στο Σύνταγμα, η ανατροπή της κυβέρνησης και του πολιτικού κατεστημένου είναι ζήτημα λεπτών - θα μπουν οι Αθηναίοι μέσα στη Βουλή και θα τα κάνουν όλα λίμπα.

Η κατασκευή άρτιων εθνικών οδών που θα παρέχουν ασφάλεια θα κάνει εύκολη τη ζωή των πολιτών και θα σώσει πολλές ανθρώπινες ζωές, αλλά θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στο θρησκευτικό συναίσθημα του λαού μας. Είναι γνωστό πως ο Έλληνας είναι θρησκόληπτος και κάνει συνέχεια τον σταυρό του μέσα στο αυτοκίνητο -ενώ δεν παραλείπει να ανάψει και ένα κεράκι στην εκκλησία πριν την αναχώρηση- επειδή οι δρόμοι είναι καρμανιόλες και δεν ξέρει αν θα καταφέρει να φτάσει ζωντανός στον προορισμό του.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο Έλληνας οδηγός και οι επιβάτες να έχουν αναπτύξει μια πολύ προσωπική σχέση με την Παναγία και να τραγουδάνε στην Κορίνθου-Πατρών τα «Δώδεκα Ευζωνάκια»: «Βοήθα Παναγιά μου να την γλιτώσουμε, κι ύστερα όλα σου τα καντήλια, Παναγιά μου, θα στ΄ασημώσουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια: